[vc_row][vc_column][product_category per_page=”1000″ columns=”4″ orderby=”menu_order title” order=”ASC” category=”%d8%b3%d9%88%d9%86-%d8%b3%da%af%d9%85%d9%86%d8%aa”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

راهنمای خرید سون سگمنت مقاله ای است در جهت آشنایی شما با سون سگمنت ها، کاربرد سون سگمنت ها، انواع سون سگمنت ها و قیمت سون سگمنت ها.در نهایت راهنمای خرید سون سگمنت خدمت شما ارئه می شود.

سون سگمنت چیست؟

نام سون سگمنت شاید کمتر به گوش عموم مردم خورده باشد به همین دلیل هم بیشتر آنها با شنیدن این نام، در اینترنت سرچ می کنند تا بفهمند سون سگمنت چیست؟

سون سگمنت یا همان SSD مخفف عبارت Seven Segment Display می باشد.این قطعه الکترونیکی در جهت نمایش اعداد و حروف در مدارها و دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود.شاید در قسمتی از مدار یا دستگاه نیاز داشته باشید که عبارت خاصی نمایش داده شود( مثلا نام برند شما) یا اعداد و متغیرهای مدار در لحظه نمایش داده شود، در این مواقع از سون سگمنت استفاده می شود.سون سگمنت ها را می توانید برای نمایش پلاک ساختمان یا شماره واحد استفاده کنید.

اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم سون سگمنت یک IC آی سی خاص می باشد که از هفت دیود با قابلیت نوردهندگی ساخته شده است.این هفت دیود همان LED هستند.جالب است بدانید که هرگاه هفت دیود باهم روشن شوند، عدد 8 را نمایش می دهند.

انواع سون سگمنت

انواع سون سگمنت در بازار موجود می باشد و شما می توانید در اندازه ها و ابعاد مختلف به خرید سون سگمنت بپردازید.قیمت سون سگمنت براساس کاربرد آن متفاوت می باشد.جالب است بدانید که در بازار ایران، خرید سون سگمنت قرمز رنگ بیشتر می باشد که نشان دهنده کاربرد بیشتر این رنگ در صنعت الکترونیک می باشد.در خرید سون سگمنت مردم به رنگ های سبز، سفید و آبی هم توجه خاصی نشان داده اند.

در دسته بندی دیگر از انواع سون سگمنت ها آنها را به دو گروه کاتد مشترک و آند مشترک تقسیم بندی می کنند.سون سگمنت دارای پایه می باشد، اگر این پایه ها به صورت مشترکی کاتد باشند به آن کاتد مشترک می گویند و اگر این پایه ها آند باشند به آن آند مشترک می گویند.

سون سگمنت ها در انواع کاتد مشترک و اند مشترک موجود می باشد. سون سگمنت آند مشترک را به هیچ وجه نمی توانید در مکان کاتد مشترک قرار دهید و بالعکس.اگر این کار را انجام دهید سون سگمنت روشن نمی شود و نوری تولید نمی کند.

نمایشگر سون سگمنت کاتد مشترک: در این نوع سون سگمنت، تمامی اتصال های کاتد مشترک به زمین متصل شده اند.

نمایشگر سون سگمنت آند مشترک: در این نوع نمایشگر سون سگمنت، همه اتصال های آند مشترک به زمین متصل شده اند.

هنگام خرید سون سگمنت ها به شدت نور، های برایت، کیفیت و طول عمر آن توجه داشته باشید.

کاربرد سون سگمنت

سون سگمنت همان طور که قبلا اشاره شد برای نمایش اعداد و بعضی حروف خاص استفاده می شود.برای زمانی که نیاز به نمایشگرهای کوچک دارید می توانید از این قطعه الکترونیکی استفاده کنید.نمایشگر سون سگمنت اعداد 0 تا 9 را پشتیبانی می کند و بین حروف، حرف های A G L O S را می تواند نمایش دهد. البته در بعضی از نمایشگرهای سون سگمنت حروف Z X H هم قابل نمایش هستند.از نمایشگرهای سون سگمنت در ناسا برای شمارش معکوس استفاده شده است و همچنین در مناطق تاریک ایستگاه های راه آهن هم ازین دستگاه استفاده می شود.

راهنمای خرید سون سگمنت

در این قسمت قصد داریم راهنمایی به منظور خرید مناسب تر برای شما عزیزان ارائه دهیم.

دقت داشته باشید که سون سگمنت در دو نوع آند مشترک و کاتد مشترک وجود دارد پس حتما به مدار خود دقت کنید و این موضوع را مشخص کنید که مدار شما به سون سگمنت آند مشترک نیاز دارد یا کاتد مشترک

قیمت سون سگمنت ها پایین می باشد و حداقل بودجه برای خرید این قطعه الکترونیکی لازم است.می توانید مدل های پیشرفته تر این قطعه را هم خریداری کنید اما دقت داشته باشید که برای شما کاربردی باشد.

گاهی اوقات رنگ بندی این قطعا برای محیط بسیار مهم است.اگر در فضای تاریک از این قطعه استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم که به خرید سون سگمنت قرمز رنگ بپردازید. در غیر این صورت رنگ های سبز و سفید مناسب هستند.

تنها خرید سون سگمنت کافی نیست و باید این قطعه را به برد مادری مثل آردوینو متصل کنید تا کار کند.برای شروع به کار آن باید آردوینو را برنامه نویسی کنید.پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از این قطعه الکترونیکی با برنامه نویسی آردوینو آشنایی داشته باشید تا در کدنویسی آن دچار مشکل نشوید.گرچه کدهای آماده آن در فضای مجازی موجود می باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]